Abu Nawas Njebak Maling
Ing
jaman ndhisik akeh wong anggone mikir samubarang, luwih-luwih jroning mecahke
perkara isih kanthi cara kang prasaja banget. Satemah cara mikir kang kaya
mangkene iki malah kerep dimanfaatkake dening bangsane durjana kang kerep
nindhakake pakarya maling, begal, kecu, rampok lan sapanunggale. Hakiming
pengadilan satemene uga wis mbudidaya sakatog’e piye amrih bisa nemokake sapa
satemene maling ing Negara Bagdhad iki kanthi gampang.
Sawijining
saudagar sing mentas kemalingan dhewe nganti gawe wara-wara marang sapa wae
sing kasil nemokake dhuwite cacahe 100 benggol dhuwit emas sing dicolong maling
kasebut mula oleh ngepek separo gunggunge. Nanging kekarepan becik saudagar
sugih kaya ngene iki ora nuwuhake asil. Wis akeh wong kang myoba melu sayembara
kuwi nanging kabeh kadheg tekan tengah dalan. Satemah malah ndadekake malinge
rumangsa ayem-ayem wae merga jati dhirine ora tau kaweruhan.
Nalika
ing sawijining pasidhangan, hakim Abdul usul marang hakim Zumar ,“Geneo tuan
hakim ora njaluk bantuan Abu Nawas wae?”
Hakim Zumar njawab ,“O…,
iya Abu Nawas kan akeh akal. Nanging Abu Nawas rak lagi lunga.”
Hakim Abdul takon, “Lha
menyang ngendhi Abu Nawas?”
Hakim Zumar njawab, “Abu
Nawas ana ing Damaskus.”
Hakim Abdul takon maneh
merga pengin ngerti, “Ana perlu apa Abu Nawas menyang Damaskus?”
Hakim Zumar njawab, “Abu
Nawas nekani undhangane pangeran Negara Damaskus.”
Amarga Abu Nawas ora
ana, pasidhangan iki ora di lanjutake.
Seminggu sawise Abu Nawas bali menyang Bagdhad merga
tugase ing Damaskus wes rampung. Abu Nawas krungu yen ing Bagdhad iki ana
sayembara kang isine yen ana sing nemokake dhuwite emas nggone saudagar bakal
oleh ngepek separo gunggunge. Uga Abu Nawas melu sayembara kasebut lan Abu
Nawas cepet-cepet nggawe siasat dingo njebak maling sing nyolong dhuwit emas
nggone saudagar.
Esuk’e
kabeh pendhudhuk pada di kumpulke ing ngarep gedhung pengadilan. Abu Nawas,
hakim Abdul lan hakim Zumar mesthi wae uga teka, malah dheweke nggowo kayu kang
akeh banget cacahe. Kayu-kayu dawane padha kabeh. Tanpa gunem akeh Abu Nawas
banjur ngedum kayu mau siji mbaka siji diewangi hakim Abdul lan hakim Zumar marang
pendhudhuk kang padha teka.
Sawise wong-wong sakampung kuwi nampa kayu, Abu Nawas
pidhato : “Dulur-dulur, kayu-kayu sing mbok gawa iku wis tak japa mantra. Sesuk
esuk kowe kabeh kudu balekake kayu-kayu iku marang aku. Aja kuwatir, mung kayu
sing dicekel maling waekang bakal modhot sakdriji panuding dawane. Wis saiki
padha mulih.”
Wong sing rumangsa ora tau tumindhak nyolong mesthi wae
ora kuatir apa-apa. Nanging sing rumangsa nyolong dhuwit emas nggone saudagar
mau mesthi rumangsa wedi.
Si maling bengine ora isoh turu amarga mikirkepriye yen
kayune modhot, nanging dheweke banjur nduwe akal supoyo ora konangan. Kayu sing
digowo mau banjur dikethok sak driji dawane, dheweke banjur ngguya-ngguyu
banjur turu.
Wayah wis esuk, pendhudhuk padha ngumpul ing ngarep
pengadilan padha nggowo kayu sing diedum, lan si maling nggowo kayu lan mblusuk
ing tengah-tengah pendhudhuk. Abu Nawas banjur mubeng ndelok kayu sing digowo
saben wong kanthi teliti. Ing tengah-tengah pendhudhuk Abu Nawas mbengok , “Iki
malinge wis ketemu!”. Si maling kaget banjur di seret hakim Abdul lan hakim
Zumar ing kerangkeng ngisor lemah.
Abu Nawas banjur nerangake menawa ndhek wingi nalika
nerangake menawa kayune modhot bae mung akal-akalan. Mula nalika dawane kayune
ora padha karo kancane lan ora padha karo dawane kayu asale, berarti kuwi
malinge.
Sapisan maneh, Abu Nawas kasil
ngrampungi perkara, lan banjur nampa separo gunggunge, nanging apa sing ditampa
Abu Nawas iku banjur dibagi-bagi marang wong-wong miskin ing daerah kono.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar